Schade melden auto

Vervelend dat je schade hebt. Wij helpen je graag! Schade komt nooit gelegen. Met een personenautoverzekering van de NKC kun je gelukkig rekenen op goede hulp bij schade.*

NKC Verzekeringen werkt samen met One Underwriting. Dit is de partij die de bevoegdheid heeft om jouw schademelding in behandeling te nemen. Je kunt te maken hebben met vier verschillende schades, waarover je hieronder meer leest:

  1. Een schade melden waarbij een andere partij betrokken is geweest.
  2. Schade melden bij een ongeval waarbij geen andere partij is betrokken. Je bent bijvoorbeeld tegen een paaltje aan gereden.
  3. Ruitschade melden, die bijvoorbeeld veroorzaakt wordt door een opvliegend steentje van het wegdek.
  4. Mijn auto is gestolen. Wat nu?

* Uiteraard alleen van toepassing als je hiervoor bent verzekerd. Controleer vooraf de polis en polisvoorwaarden in Mijn Verzekeringen.

 

1. Een schade melden waarbij een andere partij betrokken is geweest

Kan je niet meer verder rijden? 
Neem dan contact op met de SOS Alarmcentrale: 088-98 00 420. Deze alarmcentrale is 24 uur per dag bereikbaar, deskundig in het oplossen van problemen en kan zo nodig direct actie ondernemen. 

Directe schadeafhandeling
Heeft u geen allrisk dekking, maar wel een materiele schade door iemand anders veroorzaakt? Ook deze schade kunt u voortaan bij Aon melden. Wij helpen u graag met de afwikkeling. Lees hier hoe dat precies werkt.

Vul het schadeformulier in
Vul samen met de tegenpartij de voorzijde van het Europees schadeformulier in. Vul alle relevante velden in en maak zo goed mogelijk een schets van de situatie. Zorg ervoor dat beide partijen het schadeformulier ondertekenen. 

Ben je het niet eens met iets op het formulier? Laat dit gelijk weten door dit in te vullen bij opmerkingen. Dit veld vind je aan de voorzijde van het formulier. Nadat alles is ingevuld, inclusief handtekeningen, splits je het originele formulier in tweeën. Zo heb je beiden een eigen exemplaar. Heb je een geprinte versie? Dan moet het schadeformulier twee keer worden ingevuld.
Let op: Achteraf kunnen geen wijzigingen meer worden doorgevoerd. Zet dus pas een handtekening als je het volledig eens bent met wat er op het formulier is ingevuld!

Tip! Heeft de tegenpartij een schadeformulier in een taal die je niet begrijpt? Hou dan je eigen formulier ernaast om het formulier te kunnen vertalen. De formulieren zijn in alle landen op dezelfde manier ingedeeld.

Naderhand:
Wanneer je als partijen uit elkaar bent, kan je rustig de achterkant van het schadeformulier invullen. Vul de achterkant van het formulier in, onderteken ook deze kant en stuur het schadeformulier zo spoedig mogelijk naar:

NKC Verzekeringen
Postbus 3234
4800 DE Breda

of per e-mail naar [email protected].

Ben je nog in het buitenland en blijf je daar nog enkele weken? Meld de schade dan wel alvast via Mijn Verzekeringen of via e-mail op [email protected].

2. Schade melden bij een ongeval waarbij geen andere partij is betrokken. Je bent bijvoorbeeld tegen een paaltje aan gereden.

Hier valt bijvoorbeeld ook hagel- en inbraakschade onder.

Als je schade hebt waar geen andere partij bij betrokken is, meld je de schade via Mijn Verzekeringen. Doe dit zo snel mogelijk nadat je de schade hebt opgelopen. Mijn Verzekeringen is online 24 uur per dag bereikbaar.

Heb je schade waardoor je niet verder kunt rijden? Neem dan contact op met de SOS Alarmcentrale: 088-98 00 420.

3. Ruitschade. Dit kan zijn veroorzaakt door een opvliegend steentje van het wegdek.

Heeft u ruitschade? Bel dan Ruitschadeservice, bereikbaar via telefoonnummer (088) 98 00 415 of maak online een afspraak. Wij werken samen met Carglass, Autotaalglas. A.Glas en 123Ruit. Dit zijn specialisten in reparatie en vervanging van autoruiten met servicecenters in heel Nederland. Ook hebben zij 7 dagen per week een mobiele 24 uurs service. Wanneer uw auto (beperkt) casco verzekerd is, heeft u bij reparatie geen eigen risico. Bij vervanging wordt een eventueel eigen risico verlaagd met EUR 65,-. Bij herstel of vervanging van de ruit door een ander herstelbedrijf wordt het eigen risico niet verlaagd.

4. Mijn auto is gestolen. Wat nu?

Als jouw auto is gestolen, is het zaak om snel actie te ondernemen.

  • Meld de diefstal zo spoedig mogelijk bij het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar op +31 (0)71-36 41 777. Meld het ook als je niet tegen diefstal bent verzekerd. Door het te melden, wordt de kans op het terugvinden van de auto vergroot. Houd het kentekenbewijs en de verzekeringspapieren bij de hand.
  • Doe aangifte bij de politie in de plaats waar het voertuig is gestolen. In het buitenland doe je eerst aangifte bij de lokale politie. Daarna doe je aangifte in de eigen woonplaats.
  • Bel de verzekeringsmaatschappij. Houd de verzekeringspapieren bij de hand.