Verhuurverzekering

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over onze verhuurverzekering. Vind je geen passend antwoord op je vraag of staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen verhuurverzekering
  • Ik heb nog geen NKC Camperverzekering. Kan ik dan toch de camperverhuurverzekering bij jullie afsluiten?

    Nee, het is uitsluitend mogelijk als je een NKC Camperverzekering hebt met een Beperkt of Uitgebreid Cascodekking. je kunt hier jouw premie berekenen en jouw NKC Camperverzekering afsluiten.

  • Waarom is afsluiten van de camperverhuurverzekering alleen mogelijk via Mijn Verzekeringen?

    Het is alleen mogelijk om een verhuurverzekering af te sluiten indien je een NKC Camperverzekering hebt. Door de camperverhuurverzekering in de mijn-omgeving in te vullen zijn jouw gegevens al bekend en kunnen we de verhuurverzekering gemakkelijk aan jouw camperverzekering koppelen.

  • Ik heb geen account voor Mijn Verzekeringen. Hoe kan ik de verzekering aanvragen?

    Wij adviseren je dan eerst een account aan te vragen voor Mijn Verzekeringen. je kunt dit doen door een mail met jouw NAW-gegevens te sturen naar [email protected]. Na activatie van het account kun je de verzekering aanvragen.

  • Kan ik de verzekering ook telefonisch afsluiten?

    Nee, het is helaas niet mogelijk om de verzekering telefonisch af te sluiten. Je kunt dit zelf regelen via Mijn Verzekeringen. Wel kunnen wij je telefonisch bijstaan. Je kunt ons op werkdagen telefonisch bereiken op 033 – 467 70 80.

  • Welke documenten heb ik nodig om de verzekering af te kunnen sluiten?

    • Ingevulde huurdersverklaring
    • Een taxatierapport (indien de camper 16 jaar of ouder is. Dit rapport mag maximaal 3 jaar oud zijn.)
    • Bij het overdragen van de camper dien je samen met de huurder een sleuteloverdrachtsformulier in te vullen
  • Welke beveiligingseis geldt er voor de camperverhuurverzekering?

    De beveiligingseis voor de camperverhuurverzekering is hetzelfde als voor jouw camperverzekering.                   
    Ook geldt dat de huurder of de geregistreerde bestuurder voldoende voorzichtig moet zijn om de diefstal van je camper te voorkomen. Dit betekent bijvoorbeeld dat de camper deugdelijk afgesloten moet zijn als deze onbeheerd wordt achtergelaten en dat de campersleutels niet in de camper worden achtergelaten. 

     

  • Waarom moet de verzekering minimaal 7 dagen voor ingang van de verhuurperiode afgesloten worden?

    De verwerking van de aanvraag kan maximaal 7 dagen duren.

    De verzekeraar moet de verzekeringsaanvraag beoordelen en verwerken. Dit duurt maximaal
    7 dagen (5 werkdagen). Daarna weet je of jouw aanvraag wordt geaccepteerd.                      

  • Kan ik ook sneller de verzekering afsluiten? Dus binnen 5 werkdagen.

    Formeel is dit niet mogelijk. Maar wij zullen ons best doen om dit voor jou te regelen. We kunnen het niet garanderen. Wel kunnen wij je telefonisch bijstaan. Je kunt ons op werkdagen telefonisch bereiken op 033 – 467 70 80.

  • Betaal ik poliskosten voor deze verzekering?

    Nee.

  • Welke waarde krijg ik uitgekeerd bij totaal verlies van de camper door een gedekte schade?

    De schade-uitkering bij totaal verlies van de camper wordt gebaseerd op de dagwaarde van jouw camper. Ook als er een taxatierapport van de camper noodzakelijk is.

  • Heeft een schade geclaimd op de camperverhuurverzekering invloed op de schadevrije jaren van mijn NKC Camperverzekering?

    Nee. Voor deze verhuurverzekering is geen bonus-malusregeling van toepassing. Je bouwt ook geen schadevrije jaren op. Een schademelding op deze verzekering heeft geen invloed op de bonuskorting en schadevrije jaren van je NKC Camperverzekering.   

  • Welke eigen risico geldt er op de camperverhuurverzekering?

    Er geldt een eigen risico van 1.000 euro per schadegeval. Indien de camper bij pech of ongeval gerepatrieerd moet worden vanuit het buitenland geldt er een (extra) eigen risico van 300 euro.

  • De camper heeft schade of pech en kan niet binnen de verhuurperiode terugkomen naar Nederland. Is mijn camper dan nog wel verzekerd?

    Staat de camper door een ongeval of na pech bij een garage? En wordt hierdoor de verhuurperiode overschreden? Dan blijft de dekking bestaan tot het tijdstip dat de huurder met de camper is teruggekeerd. Je moet ons dit wel laten weten.

  • Als de camper binnen 4 werkdagen gerepareerd wordt, ontvang ik dan extra verblijfkosten?

    Als de camper binnen 4 werkdagen te repareren is krijg je geen vergoeding voor extra verblijfskosten. De Alarmcentrale (SOS) kan wel helpen bij het vinden van een hotel/verblijf. Zij weten wat de mogelijkheden zijn op de plek waar je bent. Je betaalt en regelt dit verder zelf.

  • Is schade aan de inboedel/inventaris van de verhuurder verzekerd tijdens de verhuurperiode?

    Nee, dit is niet verzekerd. De verhuurverzekering biedt alleen dekking voor de camper zelf. En niet voor de inboedel/inventaris.

  • Kan ik ook de inboedel/inventaris van mijn camper mee verzekeren?

    Nee dit is niet mogelijk. De verhuurverzekering biedt alleen dekking voor de camper zelf, niet voor de inboedel/inventaris.

  • Kan ik ook een schadeverzekering inzittende of ongevalleninzittendenverzekering afsluiten?

    Nee, dit is niet mogelijk.