Camperverzekering

Schade melden camper

Vervelend dat je schade hebt. Met een camperverzekering van de NKC kun je gelukkig rekenen op goede hulp bij schade.

 

xr:d:DAFgWbhmLsw:12,j:45326240482,t:23041710

De manier waarop je je schade meldt, is afhankelijk van jouw situatie:

Tweezijdig ongeval

1. Een schade melden waarbij een andere partij  betrokken is geweest

Bijvoorbeeld een aanrijding met een andere camper of auto.

Kan je niet meer verder rijden?
Neem dan contact op met de SOS Alarmcentrale088-98 00 420. Deze alarmcentrale is 24 uur per dag bereikbaar, deskundig in het oplossen van problemen en kan zo nodig direct actie ondernemen.

Er wordt bekeken of de camper met een noodreparatie weer rijklaar gemaakt kan worden. Wanneer een noodreparatie binnen enkele werkdagen niet lukt, dan wordt bekeken of de camper teruggebracht wordt naar Nederland. De SOS Alarmcentrale vertelt je meer over eventueel vervangend vervoer.

Vul het schadeformulier in (hier)
Vul samen met de tegenpartij de voorzijde van het Europees schadeformulier in. Vul alle relevante velden in en maak zo goed mogelijk een schets van de situatie. LET OP: Maak indien mogelijk foto’s van de situatie.

Zorg ervoor dat beide partijen het schadeformulier ondertekenen. Ben je het niet eens met iets op het formulier? Laat dit gelijk weten door dit in te vullen bij opmerkingen. Dit veld vind je aan de voorzijde van het formulier.

Nadat alles is ingevuld, inclusief handtekeningen, splits je het originele formulier in tweeën. Zo hebben beide partijen een eigen exemplaar. Heb je een geprinte versie? Dan vul je het schadeformulier twee keer in.

Let op: Achteraf kunnen geen wijzigingen meer worden doorgevoerd. Zet dus pas een handtekening als je het volledig eens bent met wat er op het formulier is ingevuld!

Tip! Heeft de tegenpartij een schadeformulier in een taal die je niet begrijpt? Hou dan je eigen formulier ernaast om het op die manier te vertalen. De formulieren zijn in alle landen hetzelfde ingedeeld.

Naderhand:
Thuis of op een camperplaats kun je de achterkant van het schadeformulier invullen. Vul de achterkant van het formulier in, onderteken ook deze kant. Upload deze in de MijnVerzekeringen omgeving. Of stuur per e-mail naar [email protected].

Ben je nog in het buitenland en blijf je daar nog enkele weken? Meld de schade dan wel alvast via Mijn verzekeringen of via e-mail op [email protected].

Enkelzijdig ongeval

2. Schade melden bij ongeval waarbij geen andere partij is betrokken. Je bent bijvoorbeeld tegen een paaltje opgereden.

Hier valt bijvoorbeeld ook hagel- en inbraakschade aan de camper onder.

Als je schade hebt waar geen andere partij bij betrokken is, meld je de schade via Mijn verzekeringen. Doe dit zo snel mogelijk nadat je de schade hebt opgelopen.

Heb je schade waardoor je niet verder kunt rijden? Neem dan contact op met de SOS Alarmcentrale088-98 00 420.

Ruitschade

3. Ruitschade. Dit kan bijvoorbeeld zijn gebeurd door een opvliegend steentje van het wegdek.

Heb je ruitschade? Bel dan met 123RUIT.nl (088-1850515) of Autotaalglas (013 – 583 55 07).
Wanneer jouw camper (beperkt) casco verzekerd is, heb je bij reparatie door deze ruitherstelbedrijven geen eigen risico.
En bij vervanging wordt een eventueel eigen risico verlaagd met EURO 150,-.
Bij reparatie of vervanging van de ruit door een ander herstelbedrijf dan geldt het eigen risico dat op het polisblad staat.

Ben je onderweg? De telefoonnummers van de bedrijven zijn ook terug te vinden op het internationale verzekeringsbewijs / de Internationale motorrijtuigenverzekeringskaart (IMV).

Diefstal

4. Mijn camper is gestolen. Wat nu?

Als je camper is gestolen, is het belangrijk snel actie te ondernemen.

  • Meld de diefstal zo spoedig mogelijk bij het Aangifteloket Gestolen Voertuigen. Zij zijn 7 dagen per week van 07.00 tot 23.00 bereikbaar op +31 (0)88-0087444. Meld het ook als je niet tegen diefstal bent verzekerd. Door het te melden, wordt de kans op het terugvinden van de camper vergroot. Houd het kentekenbewijs en de verzekeringspapieren bij de hand.
  • Doe aangifte bij de politie in de plaats waar het voertuig is gestolen. In het buitenland doe je eerst aangifte bij de lokale politie. Daarna doe je aangifte in de eigen woonplaats.
  • Meld de schade via MijnVerzekeringen of bel tijdens kantooruren met ons op +31(0)33 467 70 80. Houd de verzekeringspapieren bij de hand.

NKC Verzekeringen werkt samen met OpGroen Assuradeuren. Dit is de partij die de bevoegdheid heeft om jouw schademelding in behandeling te nemen.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.