Dit kan je helpen

Veelgestelde vragen groepsreizen

Op deze pagina vind je antwoorden op veel gestelde vragen over de NKC reizen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

west
Terug

NKC Groepsreizen

Waar vind ik het actuele reisaanbod?

Het reisaanbod van NKC groepsreizen met uitgebreide informatie kun je hier vinden en boekenHeb je interesse in onze camperroutes, groepsreizen? Bekijk dan ons aanbod op de website of blijf op de hoogte van nieuwe reizen via de nieuwsbrief van NKC Reizen.

De reis van mijn keuze is volgeboekt. Kan ik op een reservelijst?

Wanneer een reis vol zit, is het mogelijk je aan te melden voor de lijst ‘Geef seintje’. Aanmelden verplicht je tot niets. Komt er een plek vrij, dan worden alle geïnteresseerden op de lijst per e-mail op de hoogte gesteld. De beschikbare plaats wordt weer online aangeboden en eenieder is vrij deze te boeken via onze website volgens het principe ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’. Wil je graag mee op de betreffende reis, houd dan je e-mail goed in de gaten en wees er snel bij wanneer er een plek vrijkomt.

Aanmelden voor de interesselijst van een specifieke groepsreis is heel eenvoudig:

  • Ga op nkc.nl naar de betreffende reis.
  • Klik op ‘Volgeboekt, Geef een seintje’ 
  • Vul je e-mailadres, je naam en de titel en het nummer van de reis  

Na het invullen van je e-mailadres ontvang je géén ontvangstbevestiging per e-mail, maar zie je alleen een bevestiging op het scherm.  

  • Zodra er een plek vrijkomt op de reis, ontvangt iedereen die op de lijst staat een e-mailbericht.  
  • Bij vragen kun je contact opnemen met de NKC via ons contactformulier of 033 – 467 70 70.

Is het mogelijk om aan een NKC-groepsreis deel te nemen met een huurcamper?

Ja, dit is mogelijk. Indien je graag met een huurcamper een groepsreis maakt, ben je zelf verantwoordelijk voor het regelen van een veilige camper en eventuele verzekeringen. Uiterlijk acht weken voor vertrek moeten de campergegevens (zoals kenteken en afmetingen) bij NKC Reizen bekend zijn.

Hoe weet ik dat ik heb geboekt?

Na het doorlopen van de boeking, zie je op je scherm de bevestiging van de boeking. Bovendien krijg je binnen enkele minuten een bevestiging via e-mail. Heb je de e-mail niet ontvangen? Controleer dan je postvak met ongewenste e-mail of spam. Je boeking is ook terug te vinden in ‘Mijn NKC’.

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

Bij annulering van een boeking worden altijd annuleringskosten in rekening gebracht conform de NKC Algemene Voorwaarden. Vul ons contactformulier in met daarin de naam van het evenement, het nummer plus de reden van annulering.

Nadat je boeking is geannuleerd, ontvang je een annuleringsbevestiging plus -nota. Deze documenten kun je gebruiken om de annuleringskosten bij je verzekeraar te claimen, mits de reden onder de voorwaarden valt.

Klik hier voor de Algemene Voorwaarden 2024.

Klik hier voor de Algemene Voorwaarden 2025.

Hoe kan ik wijzigingen van gegevens doorgeven?

Wijzigingen van gegevens kunnen tot zes weken voor vertrek zonder wijzigingskosten worden doorgegeven; de daaraan verbonden (soms hoge) kosten van de toeleverancier (zoals bijvoorbeeld een ferry- of luchtvaartmaatschappij) zullen wel worden doorberekend aan de hoofdboeker. Daarnaast zijn aan wijziging van gegevens binnen zes weken voor vertrek wijzigingskosten verbonden van € 25,- per wijziging. Voor wijzigingen kun je contact opnemen via ons contactformulier.

Wat betekent de Travelife Certificering?

De NKC heeft het duurzaamheidscertificaat van Travelife behaald en zijn daarmee officieel Travelife Partner. De NKC voldoet aan meer dan 100 criteria, met betrekking tot het kantoorbeheer van een reisorganisatie, het productaanbod, internationale zakenpartners en klantinformatie. De Travelife-norm dekt de ISO 26000-thema’s voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, waaronder milieu, biodiversiteit, mensenrechten en arbeidsverhoudingen; en wordt formeel erkend als volledig in overeenstemming met de door de VN ondersteunde Global Sustainable Tourism Criteria. De NKC is onderdeel van een groeiende groep reisorganisaties in Nederland die duurzaamheid hebben omarmd en Travelife Partner-status hebben bereikt.

Wat is een NKC-camperroute?

Met de camperroutes van de NKC kun je individueel en in je eigen tempo een camperreis maken. Naast een overzichtskaart van de route, een routebeschrijving en dagtrajecten met campings en/of camperplaatsen, tref je er allerlei tips en bezienswaardigheden voor onderweg aan. De camperroutes zijn gebaseerd op de groepsreizen van de NKC. Er zijn ruim veertig camperroutes in verschillende landen waaruit je kunt kiezen. Bekijk dit inkijkexemplaar of ga hier naar een overzicht van alle camperroutes. Camperroutes zijn op dit moment alleen verkrijgbaar via de website, in de toekomst zal dit veranderen en kun je een camperroute aanschaffen via Campercontact.

De routes, aangeduid met NIEUW zijn te volgen in de app Trip Plans.
Zie je deze aanduiding niet dan ontvang je bij aankoop de route in een pdf-bestand (voor het laatst gecontroleerd in 2019). Achter de schermen wordt hard gewerkt aan de update van deze routes.

Kijk voor een voorvertoning van de app Trip Plans ook even in je App Store of de Google Playstore.

Wanneer ontvang ik het online reisboek?

Ongeveer twee weken voor de kennismakingsbijeenkomst ontvangt u het online reisboek van NKC-camperreizen. Het kan voorkomen dat e-mailproviders ons e-mailadres blokkeren en de e-mail in de spam-/ongewenste e-mail inbox terechtkomt. Als u niets heeft ontvangen, kijk dan eerst in de spamfolder.

Mocht de e-mail daar ook niet zijn binnengekomen, stuur dan een e-mail naar [email protected], en wij zullen als reactie de uitnodiging toesturen. Op deze manier zorgen we ervoor dat de e-mail niet als spam wordt gemarkeerd in uw mailbox.

Hoe krijg ik toegang tot het online reisboek zonder bereik?

Zet het reisboek/de camperroute in de app in de offline modus door het schuifje ‘make available offline’ om te zetten. Hierdoor wordt automatisch het dataverkeer tussen de app en het internet gestopt, en de informatie wordt gedownload. Test voor vertrek of de route toegankelijk is zonder bereik, haal het apparaat van internet en wifi. Als de informatie niet is opgeslagen, download deze dan opnieuw, maar deze keer voor 10-15 minuten.

Ik ben mijn Tripplans wachtwoord vergeten, wat nu?

Als je je wachtwoord bent vergeten voor je Tripplans-account, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via ‘forgot your password?’. Je ontvangt dan een e-mail van Travefy Account met een link om het wachtwoord te resetten. Controleer ook je spam- of ongewenste e-mail inbox, omdat de mail daar mogelijk is binnengekomen.