integraalcamper 2025

Niesmann+Bischoff Arto

NIESMANN+BISCHOFF – Arto 78 –  in Eifelgrau unterwegs

Wie kiest voor de vernieuwde Niesmann+Bischoff Arto krijgt heel veel keuzes voorgelegd. Het Duitse merk biedt maar liefst 128 exterieurvarianten en 25.920 interieuropties. Voor seizoen 2025 kreeg de Arto een complete update en een nieuw basisvoertuig: de Mercedes Sprinter. 

 

Inhoudsopgave

De camper

De Niesmann+Bischoff Arto is er in twee indelingen. Hiervoor gebruikt N+B de looks van de iSmove uit 2021 en van de Flair, die in 2022 een metamorfose kreeg. Ook de plattegronden zijn vrijwel gelijk. De 7,82 meter lange Arto 78 is gebaseerd op de iSmove 6.9 E. Langer en zwaarder is de Arto 88 van 9,05 meter, met dezelfde plattegrond als de Flair 880. De breedte van 2,40 meter is voor beide campers gelijk. 

De Arto krijgt voor het nieuwe seizoen andere koplampen met daaromheen een vernieuwde ledrand en ook de achterkant is vernieuwd. Qua exterieurkleur is er keuze uit wit en zilver, naar wens in combinatie met gekleurde accenten. Bagage vindt een plekje in de dubbele bodem, die via de busluiken ook van buitenaf bereikbaar is. 

Het interieur lijkt erg op de iSmove en de Flair, met wanden van vilt en een strakke inrichting. Beide indelingen hebben een face-to-face-zithoek, waarbij de bank kan transformeren tot twee gordelplaatsen voor onderweg. Boven de zitgroep hangt een elektrisch hefbed, dat vrijwel onzichtbaar in het plafond opgaat. 

Bijzondere badkamer 

De Arto 78 heeft een keuken aan de passagierskant met daartegenover een bijzondere badkamer. De wastafelwand kan opzij schuiven, waardoor een doucheruimte ontstaat. Deze badkamervariant zorgt voor een grotere douche dan in een vergelijkbaar variobad, dat in veel campers voorkomt. In de Arto 88 is genoeg ruimte voor een separate douchecabine, die met het toilet en de wastafel erbij een raumbad kan vormen. De twee indelingen hebben enkele bedden, omgeven door bovenkasten.  

De Arto is de eerste Niesmann+Bischoff met een Smart Caravaning Unit. Deze unit is verbonden met onder meer de verwarming en het alarm. Deze functies zijn via een smartphone-app op afstand te bedienen. Niesmann+Bischoff is ook trots op het Mercedes Sprinter-chassis. Dit basisvoertuig brengt allerlei veiligheidssystemen mee, waaronder verkeersborddetectie en vermoeidheidsherkenning.  

NIESMANN+BISCHOFF – Arto – Mercedes Cockpit
NIESMANN+BISCHOFF – Arto 88 – Raumbad
NIESMANN+BISCHOFF – Arto 88 – Küchenzeile mit Dunstabzugshaube
NIESMANN+BISCHOFF – Arto 78 – Offenes Raumgefühl mit hellgrauer Decke
NIESMANN+BISCHOFF – Arto 78 – Offenes Raumgefühl mit anthrazitfarbener Decke
NIESMANN+BISCHOFF – Arto 78 – mit Bergkulisse
NIESMANN+BISCHOFF – Arto 78 –  in Eifelgrau unterwegs
NIESMANNBISCHOFF-Arto-88-rotating-bench-seat-transforms-into-two-safe-belted-seats-Screen

Specificaties

Merk

Niesmann+Bischoff

Model

Arto

Prijs

vanaf ca. €158.000

Rijklaargewicht

nog niet bekend

Toegestane max. massa

4.500 of 5.500 kg

Opbouwlengte

782 of 905 cm

Totale breedte

240 cm

Totale hoogte

303 cm

Indeling

Meer informatie?

frank-van-hulst-3nMauh1fXpI-unsplash Interessant

Nieuwe integraalcampers

Een overzicht van nieuwe integraalcampers van het modeljaar 2025.

east
Buscampers 2024
Deel artikel

Verder lezen

Meer over